Even voorproeven - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Jaap en Els Wal - WaarBenJij.nu Even voorproeven - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Jaap en Els Wal - WaarBenJij.nu

Even voorproeven

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Els

11 Juni 2018 | Nederland, Maastricht

Dit wordt ons gebruikelijke proef-bericht aan de vooravond van onze 13e reis naar de USA.

Met dit bericht willen we jullie erop opmerkzaam maken dat je in principe op onze mailinglist staat zodat je de komende zes weken af en toe een berichtje van ons uit Amerika tegemoet kunt zien, gelardeerd met foto’s en eventueel video’s.
Maar in deze tijd van ontwakend privacy-bewustzijn moeten we jullie eerst vragen of je dat wel wilt. Mocht je het niet op prijs stellen of het teveel van het goede vinden om ook van ons nieuwsbrieven en verslagen te ontvangen, laat dat dan gewoon weten, of rechtstreeks via een e-mailadres (jevanderwal@kpnmail.nl) of door een reactie op dit bericht op de website hier te plaatsen.

Op zondag 24 juni vertrekken we en we hopen diezelfde dag nog (maar inmiddels met een jetlag van negen uur) in Ashland aan te komen. Ashland ligt in het zuiden van Oregon en we zullen ook daar een tijdje rondkijken in dit ons ook wel vertrouwde landschap. Na de cursus in Oregon reizen we door naar Las Vegas. Toeristisch hoogtepunt wordt wel een bijna veertiendaagse trip door Arizona, Utah en New Mexico. Daar gaan we ons weer overgeven aan ons favoriete landschap met de steenwoestijnen en de canyons.

We zullen dit keer behoorlijk veel moeten vliegen want er staan maar liefst vier cursussen (eigenlijk drieënhalf) op de To-Do-list. De plaatsen waar Jaap een cursus moet geven zijn Phoenix in Arizona, Walpole in Main (Tom Myers) en Charlottesville in Virginia. Daar kunnen we aan het eind van de reis nog wat aan sightseeing doen en dan is het op 4 augustus weer terug naar huis.

We zullen maar liefst de volgende staten aandoen: Oregon, Nevada, Arizona, Utah, New Mexico, Massachusetts, Maine en Virginia, van west naar oost. Een drukprogramma, dat wel.
Maar wij hebben ons goed voorbereid en hebben er veel zin in.

Jaap en Els

  • 11 Juni 2018 - 15:51

    Hans Van Der Wal:

    Zeker in verband met jullie komend huwelijksfeest - waar ik me veel van voorstel en waarvoor ik het nodige moet afzeggen - wil ik jullie met klem vragen om goed uit te kijken bij het oversteken, niet in het donker alleen de straat op te gaan en bij autopech je niet te laten helpen door de eerste de beste gedienstige stopper. Eigenlijk hadden jullie thuis moeten blijven; maar als jullie dan toch op reis gaan - schuif deze vaderlijke raadgevingen dan niet terzijde.
    Liefs, goeds en groeten, en Gode bevolen (die is van vader van der Wal),
    Hans

  • 11 Juni 2018 - 16:10

    Jannebeth:

    Komen jullie in portland?

  • 11 Juni 2018 - 16:18

    Nelly Peijmen:

    ik blijf graag op jullie mailinglijst. Is leuk om jullie interessante reizen met foto,s te volgen.

  • 11 Juni 2018 - 17:17

    Corrie En Gerard:

    Corrie en Gerard wensen jullie een prettige en een fijne vakantie!!

    We hopen weer mooie berichten en foto.s van jullie te ontvangen !!

    Jaap misschien ook nog nuttige curcussen te geven.

    Goede reis en later weer goede thuisreis !!

  • 11 Juni 2018 - 18:34

    Lucy Westers:

    Prima om mail te ontvangen.
    Een hele fijne reis.

  • 11 Juni 2018 - 21:56

    Johanna De Lange:

    Lieve mensen, natuurlijk wil ik jullie graag volgen. De 13de keer alweer, geweldig.
    Ik ben het helemaal eens met Hans van der Wal. Een hele goede reis en doe het rustig aan !! Liefs,

  • 12 Juni 2018 - 01:36

    Kristina:

    Lieve Els en lieve Jaap,
    ik verheug me al weer heel erg op jullie boeiende verslagen en fotoreportages.
    Ik ben net in Sydney op bezoek bij Andrew - de eerste reis die ik had ondernomen sinds mijn verhuizing bijna twee jaar geleden.
    Morgen vlieg ik terug naar Hobart.
    Dan hoop ik jullie nog een mailtje te sturen voor jullie vertrek.
    Heel veel liefs,
    Kristina

  • 12 Juni 2018 - 13:26

    Martin Scholtens:

    Leuk om jullie weer te volgen, ook zonder zonsverduistering. Goede reis!

  • 15 Juni 2018 - 15:51

    Evelien En Ab :

    we volgen jullie graag. goede reis en behouden vlucht. een dikke zoen uit porto, onze reis zit er bijna op, nog een week in portugal. genieten van de camper en elkaar. liefs, a&e

  • 22 Juni 2018 - 21:43

    Leonie:

    Hoi Els en Jaap,
    Na een supermooie wandeling 22-06-2018 in ons eigen mooie Heuvelland.
    Genoten van de neut, de kaas en een lekker biertje, nemen we voor even afscheid van onze wekelijkse wandelingen.
    We gaan jullie de komende weken volgen op jullie reis en meegenieten van al het moois dat jullie gaan bezoeken.
    Het land dat jullie nu gaan bezoeken, kan me wel bekoren, maar bij die temperaturen ga ik niet vrijwillig mee.
    Als jullie weer terug zijn, hoop ik dat we de warmste dagen achter de rug hebben.
    Ooit gedacht, dat onze wandelingen niet zouden kunnen tippen aan de Amerika wandelingen.
    Dit aan jullie gemeld. Inmiddels weet ik beter.
    Jullie verlangen weer terug naar Heuvelland, Voerstreek, Land van Herve, Voerstreek, Eifel en Ardennen.
    Het schema van de wandelingen hebben we al klaar. Ook de catering is geregeld.
    We gaan er vanaf half augustus weer een mooi wandelseizoen van maken.
    Eerst zorgen dat we nieuwe flessen neut op de kop tikken.
    Paule ook even op weg helpen om de benodigde attributen aan te schaffen en dan kunnen we weer.
    Ondertussen zullen Paule en ik de conditie op pijl houden, zodat we vol gas kunnen starten.
    Nu gaan we eerst genieten van jullie verslagen.
    Ook Idee-Fix gaat jullie volgen.
    Goede reis, veel plezier. Kom gezond weer terug.


  • 23 Juni 2018 - 21:44

    Margo:

    Lieve Els en Jaap,
    Nog even op de vooravond van jullie vertrek.
    Een heel mooie en boeiende reis gewenst.
    Wij zullen jullie weer volgen de komende tijd.
    Heerlijk zo'n boeiend leven samen.
    Heel veel liefs van ons, Margo en Aart

  • 26 Juni 2018 - 17:39

    Lieneke Dekker-van Der Wal:


    Lieve Els en Jaap.

    Als ik alle berichten lees zijn jullie goed aan gekomen en hebben jullie vast al wel mooie dingen gezien.
    Moet Jaap vaak een cursus geven.?
    Ik had jullie nog een mail gestuurd dat ik heel blij was dat jullie op mijn feestje waren, ik heb er ook van genoten het is jammer dat je niet iedereen lang kunt spreken.
    Maar het was gezellig de foto,s spreken daar van ik zal er wat opsturen.
    Lieve twee ik kijk uit naar jullie eerste verslag.

    Liefs van Lieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap en Els

For English See Below Zo zien we onszelf graag op deze reizen. In een van die mooie Parks in de VS bij een prachtig landschapsfenomeen. Dit keer bij Bryce Canyon National Park samen met onze dochter Esther. Gemaakt in 2015 tijdens een reis waarin we Esther alle mooie landschappen die ons in de VS zo fascineren, hebben kunnen laten zien. This is how we like to see ourselves on these trips. In one of those beautiful Parks in the US at a beautiful landscape phenomenon. This time at Bryce Canyon National Park together with our daughter Esther. Made in 2015 during a trip where we were able to show Esther all the beautiful landscapes that fascinate us in the US.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 97254

Voorgaande reizen:

30 Juni 2022 - 31 Juli 2022

USA Trip 2022 De laatste reis: van West naar Oost

07 Juli 2019 - 16 Augustus 2019

USA Trip 2019

24 Juni 2018 - 04 Augustus 2018

USA Trip 2018

Landen bezocht: